måndag 23 april 2012

Helgrapportering!

Nästa helg är det långhelg, längtar redan!

Jerry har jobbat hela helgen så jag har pysslat med lite av varje.

I lördags pysslade jag inne med diverse tvätt, städ, disk aktiviteter inne.

Storstädade i tvätten/ grovingången, blev jättefint, ska försöka ta en bild innan den blir stökigt igen.

På em fick vi fikabesök av Ewa & Uno, alltid trevlig med besök för då får man en anledning att fika…

Igår tog jag sovmorgon till 10, gick upp och vek lite tvätt och sen begav jag mig ut i stallet.

Gjorde iordning lunch hönäten men hängde in dom i boxarna istället för ute i baljorna. Hästarna fick komma in och luncha och medans de åt, mockade jag först boxarna sen hagen.

När jag var klar med det hade Topia ätit upp, hon är verkligen en speedeater även med nät.

Hur som helst så passade det ju bra att hon fick bli aktiverad först medans de andra åt klart.

Jag rullade in hennes blåa fina vagn i stallet och hon fattade direkt vad som var på G, oj vad laddad hon var, sparkade i boxdörren och stod och skrapade med frambenen och var allmänt otålig.

När jag tillslut lyckats få på alla grejer inkl. vagnen bar det av i raketfart, men jag var bestämd och höll i så hon fick vackert skritta ända till Äspedalen, är man 18 år och inte körd på länge och dessutom nyvaccinerad så får man faktiskt ta det lite lugnt.

PÅ hemvägen provade vi lite trav, men det fanns inget mellanläge utan bara full fast så då fick det bli skritt igen…

Är verkligen kul att hon är så superpigg, men jag är lite rädd om henne eftersom är lite till åren och som sagt inte körd på ngn månad eller 2.

När vi kom hem så hade även Alexander ätit upp lunchen så då vad det hans tur att få komma ut och bli körd.

Han invigde sin nya gröna vagn och den passade jättebra, en liten fadäs var dock att jag glömde kolla luften i däcken, det var väldigt dåligt med luft i så det blev väl lite onödigt tungt för han att dra, men han kämpade på bra!

Är så himla nöjd over mitt nya bett på honom också, det är ett käkbett, används egentligen på travhästar (vet inte hur) men det är väldigt tunt. Alexander har ju krånglat en del med de bett han fått i munnen men det här accepterar han direkt, tror problemet med de andra betten varit att de varit för tjocka för hans lilla mun…

Sparade promenaden med Conda till kvällen, men då fick vi besök av lilla Benjamin med familj och då fick vi en anledning till att fika igen.

Tiden flög i väg och vips var det mörkt ute så jag fick hoppa över promenaden, hon får första tjing på aktivering idag istället!

En ny punkt på min att göra lista är att fylla på fikaförrådet, känns inte bra när gästerna måste ta med sig eget fika för att vara säkra på att få nåt gott…

3 kommentarer:

  1. Lite frukt är också mumma :-)

    SvaraRadera
  2. Det har vi inte heller någon, bara i plast :)
    Grönsaker däremot brukar alltid finnas, så nästa gång kanske det blir gurka och körsbärstomater till kaffet :)

    SvaraRadera
  3. Om du hunnit allt detta på en vanlig helg tänk vad du ska hinna mycket när det är långhelg och Jerry är hemma :-)

    SvaraRadera