tisdag 10 april 2012

Catch up!

Nu ska jag äntligen ta min lite tid och uppdatera lite.

 

Det har ju faktiskt hänt lite grejer sen sist jag skrev här.

 

Till att börja med så har Jerry fyllt år, det firandes med kalas fredag, lördag och söndag.

Söndag fm  (innan kalas nr 3) var vi i Loka och skämmde bort oss, det var min present till Jerry, en väldigt bra present eftersom jag också fick bli ompysslad.

Jerry fick en helkroppmassage och en ansiktsbehandling och jag fick en djuprengörande ansiktsbehandling och en helkroppsinpackning (aroma wrap).

När vi var färdigbehandlade spelade vi golf i den nybyggda golfhallen och därefter blev det lunchbuffé.

 

Lilla Alexander har fått alldeles egen rockard, tyvärr har jag inte hunnit ut och provköra den än, men det hinns nog…

 

 

Har för övrigt anmält honom till en utställning Malmköping den 26.e maj, behöver nog försöka minska den där magen lite till dess och då kan ju rockarden komma till användning.

Tänkte även anmäla till några bruksklasser, finns 3 att välja på Agility, tömkörd agility och precisionstömkörning, ska prova att tömköra lite nån dag när vädret är bättre och sen får jag se hur många klasser jag anmäler till.

 

Förra veckan var min kvällsvecka, det blev långa kvällar pga div. datastrul,  stämplade ut 01.20 på måndagen och 00.30 på tisdagen. Klev ändå upp i hyffsad tid onsdags och preparerade paddocken för löshoppning.

Carita kom på besök med sina svarta 3-åringar, de ska snart göra 3-års test och då ingår löshoppning så de behövde få prova på det. Det gick hur bra som helst och de fattade snabbt vad det gick ut på, tror även att de tyckte det var kul!

Eftersom hindren och avspärrningarna ändå var på banan så fick även Alexander och Topia prova på att hoppa, Alexander hoppade men han sprudlade inte av glädje direkt, annat var det med Topia, hon tyckte det var jättekul, sprang varv på varv av sig själv, och försökte jag stoppa henne så tog hon hindren åt andra hållet istället… Tokiga ponny, men det är kul att hon är pigg!

 

Jag önskar mig såna här små hinderstöd i födelsedagspresent och julklapp några år framöver.

De kostar 249 kr paret

Och vill man bygga många/höga hinder behöver man många par J

 

I helgen har det ju vart långledigt, i fredags började jag med att köra till Åtorp för att hämta hösilage,  på kvällen bjöds det på påskbuffé både i Degerfors och Skranta så då delade vi upp oss, Jerry åkte till Skranta och jag till Degerfors.

Lördag morgon reste vi till västkusten för ett besök hos mor, Kamilla, Jocke och Benjamin var också där. Där blev det mest slapp och umgänge på lördagen, på söndagen gick vi ut och röjde och eldade ris innan vi återigen begav oss hemåt.

Igår fortsatte vi att röja och elda ris här hemma, det blev fint men det är hur mycket som helst kvar att röja.

Funderar att på att dra ihop släkten på en arbetsdag i Kristihimmelfärdshelgen, allt går ju så mycket fortare om man är fler…

Är ni sugna ???

2 kommentarer:

  1. Klart vi hjälper er och röja!! :)

    Men kanske inte just den helgen om det är fint väder ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har ändrat mig angående cavalettiblocken, var och kände och klämde på dom i butiken och de var inte alls som jag trodde/förväntat mig. De önskar ja mig inte alls längre...
    Nä tacka vet jag våra hemgjorda träkryss!

    SvaraRadera