torsdag 28 juli 2011

Semerster...

Nu har 3,5 dagar av semestern passerat...

Tyvärr har det inte blivit riktigt som jag tänkt mig då jag gått o blivit sjuk.
Började som en vanlig förkylning med halsont, huvudvärk och snuva, men soffläget kombinerat med föregående dags ogräsrensande gjorde att jag även fick nack och ryggont så jag knappt kunnat röra mig, det har suttit i ända tills idag då det äntligen känns mycket bättre.
Nu verkar denna förkylning avslutas som de brukar nämligen med hosta, oj oj oj vad jag hostat inatt, stackars Jerry...

Detta innebär min att göra lista fortfarande är lång...

Igår hämtade jag hem Conda från betet för att ta en ridtur, tyckte hon såg oren ut när hon kom springande i hagen kvällen innan så jag var lite orolig. Men jag kunde inte känna nåt konstigt när jag red, nu skrittade jag ju mest då jag inte ridit henne alls på de 3 veckor hon gått ute. Hon var jättepigg och hade hon fått bestämma hade vi travat hela vägen hon drog även iväg i galopp en gång, det borde hon väl inte göra om hon har ont nånstans...

När vi var klara fick hon gå tillbaks till betet igen, oj vad glad hon blev då.

Sen gick jag och hämtade de små fuxarna, körde en tur först med Topia sen med Alexander. Travbanan var nysladdad så jag tänkte att vi skrittar bara så blir det inte så mycket märken, men så tänkte inte Topia, hon satte direkt fart med sin racertrav följt av en glädjeskutt och sen galopp, fick tillslut ordning på grejerna och fick henne att jogga lugnt hemåt. Hon är en riktig busmaja när hon själv vill...

Alexander var jätteduktig, jag börjar nästan tro att han tycker det är lite roligt att dra vagnen, vi både skrittade i raskt tempo och travade på kommando, ibland blir det tvärstopp men det går att ordna med lite mutor, och stoppen blir bara färre och färre. Har en idé om hur vi ska få bukt med stoppen helt men det skriver jag om när jag vet om det är genomförbart eller inte...

Har anmält Topia till 2 utställningar i Örebro den 20.e och 21.a augusti. Tycker det är så få utställningar för russ i närområdet så när det ordnas 2 st samma helg så nära så är det lika bra att passa på att åka på båda. Alexanders mage har tyvärr blivit alldeles för stor så han får inte åka med på nån utställning nu, han får vänta till senhösten/vintern istället.

Nej nu ska jag går ut o klippa gräset, grannen var här och klippte sin golfgreen igår så det är väl lika bra att vår ruff oxå får sig en tillhyffsning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar