tisdag 19 juli 2011

En idé...

Häromdagen fick jag en sån strålande idé igen.


Jag har ju hästarna i hagar så långt hemifrån, det är ju ett jädra kånkande med vattendunkar, bilbatterier, täcken, flugspray, mathinkar mm.


Försöker ibland ta det med det på cykeln men det går inte alltid så bra och jag tycker det är alldels för onödigt att ta bilen.


Så då kom jag på häromkvällen att jag skulle köpa mig en sån här 3-hjulig cykel, då kan jag ju lasta på massa saker utan att välta !








Men döm av min förvåning när jag såg att de kostar 10 000 kr.

Så det får nog bli en sån här bakom gamla bettan istället, kostar 899 pix på Biltema.


Nu är det bara 3,5 arbetsdagar kvar till semestern.


Visserligen har jag tänkt jobba en hel del hemma första veckan så att jag kan ta det lugnt sen.


Det jag planerat hinna med är: måla klart stallet inne och ute, rensa ogräset på ridbanan, vaxa taket på transporten, köra ut grushögen och åka till tippen med allt skräp.


Sen blir det semester på riktigt, med Västkusten, Hagfors, Stockholm och lite senare även Kreta.


Om någon är sugen på att vara hästvakt så är den bara att anmäla sig !

2 kommentarer:

  1. Bara jag är hemma så kan jag vara hästvakt :-) Kretaveckan har jag iaf planerat in..

    SvaraRadera
  2. Farmor har nån liknande cykel som hon glider omkring på ;) Hjälper jätte gärna till med hästarna om det är så att jag är ledig :)

    SvaraRadera