tisdag 7 juni 2011

Härliga Ledighet!



Så var det slut på den härliga långledigheten och man var tillbalks på jobbet igen.
Är väldigt nöjd med hur helgen artade sig.

I torsdags hade jag en tvätt och städ dag.

Fredagen började i travstallet med utsläpp och mockning, sen fixade jag mitt egna stall, vid 10 åkte vi upp till stugan i Hagfors för att sedan vara tillbaks i Kga vid 16.30, då väntade insläpp av travhästar och förberedelser för vikarierna i mitt eget stall…

Lördag morgon släpptes hästarna ut tidigt och sen styrde vi kosan mot västkusten.
Där blev det montering av en ny grill innan vi for till Grundsund för lunch (på när man är ledig lunchar man 16.00 ha, ha).
Vill verkligen rekomendera alla som ska till dessa trakter i sommar att testa räkmackan på Pelles Rökeri, den är gudomligt god !

Söndagen fixade vi bort en vedhög, genom klyvning och stapling innan vi på em återigen begav oss hemåt.

Hästarna blev mycket väl omhändertagna av Sofie & Emelie på lördagskvällen och av Märi på söndagsmorgonen, tack snälla ni igen!

Kan konstatera att det är väldig skillnad på västkustsol och inlandsol, min nacke är ohälsosamt röd och öm, detta trots att jag smörjt mig med solfaktor…

Gårdagens aktivitet var återigen skötsel av travstall (inkl. hästar) på morgon och em.
Därefter blev det gräsklippning och på kvällen bjöds det på grillat och nationaldagstårta hos i Dfs.

Värt att notera är att Alexander igår började släppa sin vinterpäls ordentligt, det var verkligen på tiden.

Topia ser ut som en tunna efter 2 dagar med en hel höbal i hagen, helt otroligt, nu får vi se om jag hinner slimma till henne till en 18:e så vi kan åka på utställningen.

Min tanke med höet i hagen var ju att det skulle räcka hela dagen och vara ett kompliment till det korta gräset, men Topia såg det som en buffé och har säket ätit upp minst 5 av de 8 kilo som lades ut, men men det är inget att göra åt nu…

Idag står det långpromenad x 3 på schemat, hoppas mina knän pallar med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar