tisdag 22 februari 2011

Härliga dagar!

Så länge eftermiddagsskiften inte kommer oftare än var 12:e vecka så är de ganska härliga!

Igår släppte jag ut hästarna och mockade boxarna, följde sen med Märi och agerade lite vakt när en ny häst skulle släppas ut i hagen...
Åkte sen hem och stekte pannkakor till min älskade sambo. en liten stund senare var det dags att ge hästarna lunch.
När jag ändå hade pälsat på mig alla kläder så passade jag på att lasta upp höet som vi hämtade i söndags på loftet.
Trodde aldrig att jag skulle orka slänga upp alla 75 ensam, men ibland förvånar jag mig själv, jag är ju urstark *smile*.

Imorse när jag vaknade var jag lite tröttare än igår, gick upp och släppte ut hästarna och mockade boxarna, sen gick jag faktiskt in och sov i 1,5 timme till.
Käkade sen frukost och pälsade på mig ytterkäderna igen.
Red Veikkorundan med Conda, jag glömde mitt handtag (korta hoppspöet) så fick lite problem att ta oss förbi vissa snödrivor...
Sen promenerade jag samma runda med Topia, men den blev inte riktigt lika lång då hon drog iväg ut över gärdet, oj oj hon kan härja den gamla tanten...
Jag var helt slut när vi kom tillbaks, men eftersom det måste vara rättvist så var det bara att bita ihop och ta en runda med Alexander oxå.
Den turen blev inte lika lång men eftersom han är så liten så intalar jag mig att det kanske blev lika många steg iallafall...

Det är iallfall himla kul att alla 3 är så pigga och glada!

När jag kom tillbaks hade syster yster kommit på besök, hon hade bakat chockladsemlor, hann inte smaka men jag hoppas Jerrys inte hinner äta upp alla så jag kan ta en imorgon.

Kallajza visade inga tecken på att vara påväg ut idag heller...
12 dagar över tiden har det gått nu...

Hoppas det blir lika fint väder imorgon oxå!

Ha en trevlig kväll !

2 kommentarer:

  1. Spara han ngn semla till dig?.... Själv åkte jag och köpte riktiga...de är sååå mkt smaskigare! :)

    SvaraRadera
  2. ...ja tänk att han gjorde det:P

    SvaraRadera