torsdag 11 mars 2010

Uppförsbacke...

Känns som mitt liv går litegrann I uppförsbacke just nu.
Topia står på boxvila pga av fång, igår fick Conda världens kolikanfall.
Hon brukar ju få ont i magen nån gång om året och det brukar gå över efter en stund, men igår var det bara att ringa efter jourveterinären, har aldrig sett henne så dålig…
Hon låg helt utslagen i boxen, hade ögonvitorna framme och hade krampryckningar, varje gång hon ryckte slog hon huvet i väggen.
Vet. kom och gav först smärtstillande och kramplösande, undersökte sen rumpan och konstaterade att inget fastnat, (vilket jag inte trodde heller eftersom hon bajsat en gång under kvällen).
Sen satte hon in en slang genom näsan ner i magsäcken och vi hjälptes åt att slanga i henne 10 liter vatten och parafinolja.
Sen var det bara att vänta och hålla kolla på henne, tittade till henne varannan timme hela natten, och vid 4 hade hon äntligen piggnat till.
Då gick jag in och la mig för att sova, tur att jag har ett jobb med flextid så jag kunde sova till 8.

Alexander undrar nog vad det är för en sjukstuga han hamnat i.

4 kommentarer:

  1. men fy va hemskt... lär väl vara nästan lika illa som o se sina barn sjuka o de e inte kul=(,...Hoppas de kryar på sig nu

    SvaraRadera
  2. Det är tur att du har en sån härlig Sambo!

    SvaraRadera
  3. fick du ngn kram av Alice idag=) ??? Hon sa imorse innan hon åkte att hon skulle krama dig=) bara dig inte Jejjo=)

    SvaraRadera
  4. Nix det blev ingen kram igår heller, kunde inte ens stjäla en...
    Men det blev lite lek o bus i alla fall =)

    SvaraRadera