onsdag 19 augusti 2009

Hösten kom fort...

Usch, imorse var det verkligen höst ute. Knappt 5 grader varmt när jag skulle gå ut med hästarna, lägsta temp inatt hade varit -0,5grader.

Igår var det golfdag för Jerry, han var duktig och lyckades sänka sitt hcp igen.

Jag red en tur på Conda, hon var jättesnäll, så nu får hon bo kvar ett tag till *smile*.
Behövs verkligen inte mycket för att jag ska vara nöjd med henne, vi övade halter och ryggningar (start, stopp och back) på vägen för det var så blött på gärdet. Sånt brukar man göra med 3 åringar som nyss blivit inridna, men Conda som har hunnit bli 16 år har tydligen fått dåligt minne och behöver repetera...

Pratade med Bonden igår som äger all mark runt vårt hus, så nu ska jag få göra en tillfällig hage på det stora gärdet framför huset.
Det var väldigt snällt, tycker det är så mysigt att ha hästarna inom synhåll.
Ska beställa såna där vita plaststolp som man trampar ner i backen, så slipper Jerry slå ner 50 trästolp med släggan igen...

Enda felet med vårt hus är ju att vi inte har mer mark, men jag drömmer om att det ska lösa sig nån gång i framtiden...

Idag och imorgon ska det tydligen bli fint väder, så ikväll tänkte vi grilla lite, kanske imorgon oxå, lika bra att passa på medans det går...

1 kommentar:

  1. ja inatt va de kallt... frös när Lowa vaknade o skulle ha mat o ja fryser väl aldrig... hoppas ni har en soft förstavecka på jobben=0.

    SvaraRadera