onsdag 11 juli 2012

Juli = dålig bilmånad...

Ja juli är verkligen en dålig bilmånad för oss.

2010 backade jag v50'n rakt in i mammas bil här på uppfarten.

2011 backar Jerry in v50'n i s60'n på exakt samma sätt jag gjort året innan.

Årets otur började i måndags med en liten parkeringsincident på påfågelsparkeringen som resulterade i en ful repa på kofångaren i bak.
Och idag lyckades jag köra på nåt vasst på hemvägen så hela däcket small så det blev punktering...
Självklart var det ett av framdäcken som jag köpte nya bara för någon månad sen...

2 kommentarer:

  1. Lika bra ni låter er semester vara i augusti. Gick det bra med bilen? Tänkte om det small på motorvägen kan det väl bli lite effekt på fälg och hjulhus...
    För din del tror jag det gick bra, byta däck kan ju du! :)

    SvaraRadera
  2. Det var på flygfältsrakan det hände, var väl bulgarerna som tappat nåt av sitt stulna järnskrot som jag lyckdes köra på...

    Tror det gick bra med bilen, kollade inte så noga, skyndade mig mest med att få på reservhjulet, byta däck kan jag ju men den där reservdomkraften förstod jag mig inte på, men en vänlig herre stannade och hjälpte mig...

    SvaraRadera