måndag 13 september 2010

Ny vecka...

Oj vad tiden går fort, förra veckan bara swischade förbi, helgen också för den delen.
I tisdags hade jag ju ”riktig” födelsedag, fick en bärbar liten dator och 30 röda rosor av Jerry. Av grannarna fick jag biljetter till Göteborg Horseshow, ska bli jättekul att åka dit, har ju aldrig varit på nån horseshow förut…

Jerry har varit i Jönköping och spelat golf hela helgen, men jag slapp bo ensam för mamma kom upp och firade min födelsedag och höll mig sällskap.
Åkte en sväng till Ikea i lördags fm, var ju nån som tyckte det var väldigt stökigt i stallet så fick jag åka dit o köpa plastbackar som ja kan lägga täckena i. Måste även förstärka stallgarderoben lite då det är en liten ponny som kliat rumpan mot den så mycket så hyllorna inuti trillat isär. Men snart är det kanske ordning och reda igen.

På eftermiddagen vandrade jag upp till travstallet och plockade in 15 hungriga hästar, sen fick faktiskt mamma äran att ge dom kvällsmat då jag var bortbjuden på 30-års fest i Degerfors.

Blev en jättekul kväll med god mat, fika och trevligt sällskap.
Kom väl i säng runt tvåtiden för att sen kliva upp vid 6 för att släppa ut travhästarna och mocka stallarna.
Men jag var pigg som en lärka, blev värre framåt lunch så mellan 11-13 tog jag en time-out…

Efter det gick jag återigen upp till travstallet men denna gång hade jag Topia med mig, hennes päls har blivit så tjock så den behövde en riktig shamponering så att lorten inte fastnar lika lätt.
Näst gång är det Condas tur att får gå dit o bli duschad men det vet hon inte om än…

Nu väntar en ny arbetsvecka, det är så tråkigt, åker hemifrån 06.30 och kommer inte hem före 17.00, det är exta tråkigt nu när vi går mot mörkare tider.

2 kommentarer: