fredag 26 februari 2010

Uppdatering.

Oj nu har jag verkligen slarvat med uppdateringen, men det är inte lika kul när jag inte kan lägga in bilder och skriva från mobilen längre.
Alla bilder jag skickar hamnar på en annan blogg http://wetjot961.blogspot.com ska försöka fixa så den speglar sig till denna blogg istället.

Vad har då hänt sen sist, det värsta som hänt är att min älskade ponny har fått fång, enkelt förklarat är det en sjukdom som uppkommer av att bakteriefloran i tarmarna rubbas, istället för goda bakterier bildas onda bakterier som orsakar en allergisk reaktion som sätter sig i hovarna och gör att de får jätteont och jättesvårt att gå.
Vanligast är att hästar får fång på sommaren när de äter för mycket gräs, men Utopia fick det nu mitt i vintern vilket gör det jättesvårt att hitta orsaken till det. Egentligen ska hon stå inne på box i 15 veckor, men det funkar ju inte så bra när jag bara har 2 hästar varav en inte kan hålla sig lugn när hon är ensam (Conda).
Så hon får gå ut i hagen med förmaningen att ta det lugnt, vet inte om hon lyder…
Vill göra en liten hage i den stora hagen och bädda med halm så hon kan stå mjukt, men hur lätt är det att få ner nya hagstolp när det är tjäle och massa snö, måste göra ett försök i alla fall…

Imorgon ska vi på dop, ska bli trevligt, jag och Jerry ska bli Lowas faddrar så vi måste tydligen stå på scen i kyrkan.
Men jag kommer vägra in i det längsta för jag är så ful, och då behöver jag väl inte stå på en scen och bli utdömd…
Ska i allafall till frissan i em och fixa håret, då kanske jag blir lite finare.

Jag har börjar måla trappen i hallen vit, det är som allt annat som ska gå från orange furu till vitt ett evighetsjobb. Har målat 2ggr nu och det känns som jag har minst 2 ggr kvar. På själva trappstegen ska vi ha samma golv som vi har i hallen, tror det kommer bli jättebra, ljust och fräscht blir det hur som helst.

2 kommentarer:

  1. Vad elak du är mot dig själv!!
    Det hör ju till att faddrarna står på scen. Och att du är ful? Nej dum är vad du är!!

    Du står där av en anledning, att föräldrarna till barnet vill att du ska vara en viktig del av barnets liv. Inte för att du är en ytlig snygging.

    Fan, skärpning, varför gräver du ner dig själv under jorden, ingenting, absolut ingenting blir bättre av det. Kolla dig omkring på allt du har, mmmm just det precis allt. Det finns absolut ingenting som ska få dig att känna som du gör. Du har det bra och lyckats med mycket som andra inte har. Och Jannica du är FIN!!

    Sen ska du få ovett för att du inte berättat för mig att du ska bli fadder =p

    ÄLSKAR DIG!!

    SvaraRadera
  2. Jannica du e ju alltid snygg!!!!!! du ska såklart stå fram på scen me oss=) O glöm inte att vi valde er av en helt annan anledning än utseendet=)

    SvaraRadera